Slapen op de stoep en goede service in de apple store?

Yes, de nieuwe iPhone X is verkrijgbaar. Veel mensen hebben reikhalzend uitgekeken naar deze nieuwe iPhone. Zelf zo erg, dat veel mensen de afgelopen nacht op de stoep voor de apple store hebben liggen slapen. Dit zijn dan ook wel de echte fans. Een nieuwe iPhone, met functionaliteiten en een uiterlijk waar je U tegen zegt. Maar ga jij hier ook voor op de stoep slapen?

Mij niet gezien!

Ik ben dus niet zo iemand die op de stoep gaat slapen. Ik ben iemand die gewoon twee weken voor de lancering naar de apple store gaat om mijn iPhone alvast te bestellen. Maar jij raad het waarschijnlijk al, dit is niet mogelijk.

‘De iPhone is nog niet verkrijgbaar en kan niet vooruit besteld worden meneer.’

Whaaaat? Are you serious?
Is dit niet gek? In de huidige wereld waarin we leven en al helemaal in een apple store. Hoezo kun je niet vooruit bestellen in de store? Waarvoor is de store dan? Alleen maar om jouw vragen te beantwoorden en mensen lekker te maken met nieuwe dure producten? Wat een klantervaring, wauw! Ik als klantervaringsdeskundige krijg hier echt de kriebels van.

Normaal gesproken ben ik echt enthousiast over de service die wordt verleend in de apple store. Je wordt warm ontvangen, krijgt koffie aangeboden en wordt met veel geduld geholpen. Toch is deze beleving een smetje op de beleving in de apple store.

Kortom, ondanks dat apple bekent staat om zijn uitermate goede service, valt er toch nog wel het nodige te verbeteren! Je kunt stellen dat als zelf bij een organisatie als apple, waar de service zo erg goed moet zijn, er bij elke organisatie wel wat valt te verbeteren in de dienstverlening.

Publicatiedatum: 03-11-2017